Budai-hegység; Hűvösvölgy, Hárs-hegy

megközelítés

Tömegközlekedéssel a Széll Kálmán térről juthatunk el Hűvösvölgy végállomásig. A kirándulás végén 22-es busszal utazunk vissza a Széll Kálmán térre.

útvonal

8 km; 200 m szint; könnyű túra

Hűvösvölgy; K –; Nagy-rét; S ; S – ; Hárshegyi körút K ; S – ; Nagy-Hárs-hegy; S – ; Kis-Hárs-hegy; Hárshegyi körút K ; Szépjuhászné

rövid leírás

A Hárs-hegy környéke számtalan módon bejárható. Az ajánlatom egy félnapos osztálykirándulásra alkalmas, könnyű túrával, kilátóval, letelepedési lehetőséggel.

Hűvösvölgy végállomástól egy kilométeres sétával jutunk a Nagy-rétre, majd ennek a szélén megyünk tovább, a sárga körút jelzésen. Rövidesen átkelünk a forgalmas Nagykovácsi úton, és a szánkópályát keresztezve, elkezdünk fölkapaszkodni a Hárs-hegy oldalán. A Hárshegyi körútra érve jobbra fordulunk, és szintben gyalogolva, kényelmesen megkerüljük a Nagy-Hárs-hegyet. A Szépjuhászné vasútállomás előtt rátérünk a sárga jelzésre, ami fölvezet bennünket a Kaán Károly kilátóhoz, tovább haladva lefelé pedig egy kilométeres sétával eljutunk a Kis-Hárs-hegyen épült kilátóhoz. Végül a körutat a másik irányból fejezzük be, és a gyermekvasút sínpárján átkelve érkezünk a vasútállomás épületéhez.

látnivalók, érdekességek

Hűvösvölgy, Nagy-rét: nagyszerű helyszín piknikezésre, játékra, stb.

Nagy-Hárs-hegy, Kaán Károly-kilátó: nagyon stabil, több emelet magas kilátó, akár egy osztályt is elbír (1. kép). Nagyszerű körpanorámát biztosít a Budai-hegyekre, a főváros egy részére és a Pilisre.

Kis-Hárs-hegy: kissé ingatag kilátó, tériszonyosok inkább kerüljék el! (2. kép)

Szépjuhászné: gyermekvasút állomás, étterem, büfé, mosdó egy helyen (3. kép)